fredag 31 oktober 2014

Bloggprojekt november

November är mörkrets månad, innan juleljus, innan snövita morgnar. Somliga odlar mustasch för att hålla november stången, jag kör en klassisk bloggkalender, en sådan som vardagsbloggarna körde 2007, när de hade kört slut på idéer och uppslag. Just den här har Onekligen-Lisa satt ihop, och mitt motiv att följa den är att jag är nyfiken på hur den går att adaptera till ett löparbloggformat. Det är ju det jag vill att den här bloggen ska vara: vardags- och livsstilsblogg förklädd till löparblogg, med vissa litterära pretentioner. (Jag drivs ju av en brinnande, bultande kärlek till det svenska språket, som tyvärr inte är helt önsesidig.)

Här är programmet:
1. Kolla! Så här ser det ut utomhus idag.
2. 5 saker jag tänkt på idag.
3. Ibland tänker jag att jag borde…
4. Kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.
5. Hepp! Dagens boktips!
6. Månadens djur är…
7. Kolla! Så här ser jag ut idag.
8. Ibland blir jag avundsjuk på…
9. 5 saker jag borde ta tag i.
10. Kolla! Här har jag ritat en hund.
11. Månadens färg är…
12. Hepp! Dagens filmtips!
13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.
14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli…
15. 5 saker jag blir glad av i vardagen.
16. Kolla! Så här ser min autograf ut.
17. Hepp! Dagens tv-tips!
18. Ibland retar det mig att…
19. Kolla! Det här åt jag idag.
20. Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli…
21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen.
22. Kolla! Här bor jag.
23. Hepp! Dagens måltidstips!
24. Månadens klädesplagg är…
25. 5 grejer jag alltid har i kylskåpet.
26. Kolla! Här jobbar jag.
27. Ibland skulle jag vilja…
28. Hepp! Det här tycker jag alla bör läsa.
29. Det var väldigt roligt när…
30. Kom ihåg

In other news, imorgon är det femkilometersrejs i Tali, och på kvällen Runner's Highs haloweenfest/fylleslag. Sedan är det bara sju dagar kvar till utladdningen i Borås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar